လံုျခံဳေရးအေထာက္အထားျပသမႈမွာ Password ေတြရဲ႕ ေနရာကို အစားထုိးဝင္ေရာက္ေတာ့မယ့္ Selfie Identification

ဖုန္းေတြထုတ္လုပ္မႈမွာ အေရးပါတဲ့ ေနရာမွာပါဝင္လာတာကေတာ့ Front Facing ကင္မရာလုိ႔ေခၚတဲ့ အသံုးျပဳသူေတြရဲ႕ Selfie ဓာတ္ပံုေတြရုိက္ူးရာမွာ အသံုးျပဳတဲ့ ကင္မရာရဲ႕ အခန္းက႑ကလည္း မရွိမျဖစ္ေနရာမွာ ပါဝင္လာပါတယ္။ Self portrait လုိ႔ေခၚတဲ့ မိမိကုိယ္ကုိရုိက္ကူးတဲ့ အေလ့အထဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေရပန္းစားလာတာေၾကာင့္ ကုမၸဏီေတြအေနနဲ႔ ယခုအခါမွာ ဓာတ္ပံုေတြကုိ Password ေတြရဲ႕ ေနရာမွာ အစားထုိးႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ အသံုးျပဳလာႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ၾကံစည္ေနၾကၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲ့ဒီထဲက တစ္ခုကေတာ့ MasterCard ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ MasterCard ဟာ Identity Check Mobile လုိ႔ေခၚတဲ့ App တစ္ခုကုိ မိတ္ဆက္ခဲ့ၿပီး အဲ့ဒီ App နဲ႔ အသံုးျပဳသူေတြဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ ခရက္ဒစ္ကဒ္ေတြက အေထာက္အထားအေနနဲ႔ စမတ္ဖုန္းထဲက ကင္မရာကုိ ၾကည့္လုိက္ရုံနဲ႔ အြန္လုိင္းကေန Verify လုပ္ႏုိင္မွာပါ။

အသံုးျပဳသူရဲ႕ ပံုရိပ္ကုိ Master Card ရဲ႕ ဆာဗာထဲမွာ ျပန္လည္ မဖ်က္ခင္ (Encrypt) အထိ သိမ္းထားေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ႏွစ္မွာ MasterCard က အသံုးျပဳသူရဲ႕ Selfies ေတြကုိ Identity Check Mobile app ထဲမွာ ေဘးကင္းလံုျခံဳေစဖုိ႔ ႀကိဳတင္ကာကြယ္မႈအေနနဲ႔ သိမ္းဆည္းထားမွာပါ။ MasterCard ဟာ ဒီပရုိဂရမ္ကုိ ဥေရာပမွာ စတင္မွာျဖစ္ၿပီး ၉၂ရာခုိင္ႏႈန္းေသာ Customer ေတြက ဒါဟာဆုိရင္ Password စနစ္ထက္စာရင္ Mobile Banking စနစ္မွာ သူတုိ႔ပုိမုိလုိခ်င္တဲ့ ဇီဝအခ်က္အလက္နဲ႔သက္ဆုိင္တဲ့ Login စနစ္တစ္ခုျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိခဲ့ၾကတာပါ။

selfie-identification2

တကၠစီဝန္ေဆာင္မႈကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Uber ဟာဆုိရင္လည္း သူတုိ႔ဒရုိက္ဘာေတြသာအသံုးျပဳႏုိင္ေအာင္ လုပ္ထားတဲ့ Selfie App တစ္ခုနဲ႔ ခရီးသည္ဆီက ေငြလက္မခံခင္မွာ ရုိက္ကူးလုိက္ပါတယ္။ ပံုက Microsoft ရဲ႕ cloud ေပၚအေျခခံတဲ့ Cognitive ဝန္ေဆာင္မႈေဆာ့ဖ္ဝဲကုိျဖတ္ၿပီး အထဲက Algorithm က Selfie ပံုနဲ႔ ဖုိင္ထဲကပံုတူမတူ တုိက္ဆုိင္စစ္ေဆးပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ ပံုေတြကသိပ္မေကာင္းဘူးဆုိရင္ေတာင္မွ Uber ရဲ႕ Selfie App ဟာ ၉၉ရာခိုင္ႏႈန္းအထိမွန္ေအာင္ စစ္ေဆးၿပီးအခ်က္အလက္ေတြကုိ ယာဥ္ေမာင္းထံပုိ႔ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့တာကုိ ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။

Selfie ရုိက္ကူးတဲ့ Identification ဟာ မ်က္ႏွာရဲ႕အတုိင္းအတာေပၚမူတည္ၿပီး ထြက္ရွိလာတဲ့ နံပါတ္စီးရီးလုိက္ေပၚမူတည္ၿပီး အေထာက္အထား အခ်က္အလက္ေတြအျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပးမယ့္ စနစ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ႏွာေခါင္းအက်ယ္အဝန္းေတြ၊ သူတုိ႔ရဲ႕ ေမးရုိးအေကြးေတြကုိ တုိင္းတာၿပီး ID Code တစ္ခုအျဖစ္နဲ႔ ေျပာင္းလဲလုိက္ကာ၊ ဖုိင္ထဲမွာသိမ္းထားတဲ့ ဓာတ္ပံုရဲ႕ အကုိးအကားေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္တုိက္ဆုိင္စစ္ေဆးတာပါ။

ဒီစနစ္ဟာ လက္ရွိအထိ ၿပီးျပည့္စံုျခင္းမရွိေသးတဲ့ စနစ္ဆုိေပမယ့္ ကုမၸဏီေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဒီစနစ္ကုိ အသံုးျပဳဖုိ႔အတြက္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၾကပါၿပီ။ ဥပမာဆုိရင္ ၿဗိတိန္ဘဏ္ HSBV ဟာ ဘဏ္ Customer ေတြကုိ အြန္လုိင္းအေကာင့္ဖြင့္ၿပီး သူတုိ႔ရဲ႕ ဒရုိက္ဘာလုိင္စင္ပံုနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီး အသံုးျပဳႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ခြင့္ျပဳထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။

Ref: Phone Arena

%d bloggers like this: