164 Shares 490 Views

FrameRate (FPS) ဆုိတာဘာလဲ?

Feb 15, 2018
164 490

[Zawgyi]

          Framerate ဆိုတာကေတာ့ မီဒီယာ specification ပိုင္းမွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားနားလည္မႈလြဲၾကတဲ့ အသံုးေလးပါ။ ဒါေလးအေၾကာင္းကို DigitalTimes ရဲ႕ Features က႑ေလးကေန ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။

Framerate ဆိုတာကေတာ့ FPS (Frames Per Second) လို႔လည္း သိၾကျပီးေတာ့ တစ္စကၠန္႔မွာ ဗီဒီယို၊ရုပ္ရွင္၊ဂိမ္းေတြကို screen ေပၚမွာေဖာ္ျပတဲ့ frames အေရအတြက္ပါ။ Frame မ်ားေလေလ animation ပိုေခ်ာေမြ႔ေလေလပါ။ framerate ေပါင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရိွေနျပီး သူတို႔ထဲကအနည္းစုကေတာ့ gaming standard မီတဲ့ framerates ေတြနဲ႔ယွဥ္လိုက္ရင္ framerate နည္းတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါဆုိ framerate standard ေတြၾကား ဘာေတြကြာဟခ်က္ေတြရိွသလဲဆိုတာ ၾကည့္လိုက္ရေအာင္…

Animation (12 FPS)

Animation ကေတာ့ frame အေရအတြက္အနည္းဆံုးပါပဲ။ သူ႔မွာပါတဲ့ frames ေတြကုိေတာ့ “keyframe” လုိ႔ေခၚျပီး frame နည္းေပမယ့္လည္း animation ကို သြက္သြက္အလုပ္လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔လိုပါတယ္။ fps မ်ားေလ ပိုေခ်ာေမြ႔ေလ (သြက္ေလ) လို႔ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း 12FPS ထားထားတဲ့ animation ထက္ 24fps animation က ပိုသြက္ေနမွာပါ။

Film (24 FPS, 48 FPS)

ရုပ္ရွင္ေတြအတြက္ကေတာ့ 24 FPS က ပရိုဂ်က္တာရုပ္ရွင္ေတြအတြက္ စံထားထားတဲ့ပမာဏပါပဲ။ ဂိမ္းေတြဆိုရင္ေတာ့ 24FPS ေလာက္နဲ႔ေတာ့ ေဆာ့လို႔အဆင္မေျပပါဘူး။ ခုေနာက္ပိုင္းဆို ဂိမ္းေတြအတြက္ပဲလာတဲ့ framerate ေတြကို ရုပ္ရွင္ေတြမွာပါ သံုးလာႏုိင္ေအာင္နည္းေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ ၾကိဳးစားေနၾကပါတယ္။ framerate နည္းတာမ်ားတာက ရုပ္ရွင္ေတြမွာ (motion-blur) ဘယ္လိုကြာသြားလဲဆိုတာကို ေအာက္ကဗီဒီယိုကိုၾကည့္ရင္သိႏုိင္ပါတယ္။

သိပ္မၾကာေသးခင္က ရုပ္ရွင္ဖန္တီးသူေတြျဖစ္ၾကတဲ့ ပီတာဂ်က္ဆန္နဲ႔ Ang Lee တို႔က ရုပ္ရွင္ရံုေတြရဲ႕စံႏႈန္းသတ္မွတ္ခ်က္ကို 48fps ထားဖုိ႔လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကပါတယ္။

Television(24 FPS, 60 FPS)

TV ေတြလည္း ရုပ္ရွင္ေတြရဲ႕ framerate ေတြလုိပါပဲ တခ်ိဳ႕အရာေတြကို 60 FPS ေလာက္နဲ႔ရိုက္ကူးလာတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ လူေတြကေတာ့ framerate နည္းတဲ့ ဗီဒီယိုေတြနဲ႔အသားက်လာခဲ့ၾကေတာ့ 60 FPS ေလာက္ထားလိုက္တာကိုက အရမ္းကို smooth ျဖစ္သြားသလို သဘာဝလြန္သြားသလိုလုိ ခံစားမိေစမွာပါ။

Gaming (30+ FPS, 60+)

လက္ရိွအေျပာမ်ားဆံုး အေရးပါဆံုးက ဂိမ္းေတြရဲ႕ framerate ပါ။ ဂိမ္းေတြရဲ႕အရင္ေခတ္တုန္းက 60 FPS ဆိုတာက စံႏႈန္းပါ။ ဂိမ္း console ေတြေခတ္တုန္းကေတာ့ PS3 တို႔ 360 တုိ႔မွာဆို ဂရပ္ဖစ္စြမး္ရည္ကုိမ်ားမ်ားျမွင့္ခ်င္ေပမယ့္လည္း frame စံႏႈန္းကိုက 30fps ပဲရိွေနတဲ့အတြက္ developer ေတြအတြက္ အခက္ေတြ႔ရပါတယ္။

ဂိမ္းမွာအေရးပါဆံုးက reaction ျမန္ဖို႔နဲ႔ အသြားအလာလႈပ္ရွားမႈေတြ ေခ်ာေမြ႔ေနဖို႔က အဓိကပါပဲ။ framerate နည္းတာက ဂိမး္ေဆာ့ႏုိင္စြမ္းကိုလည္း က်ေစသလို အထူးသျဖင့္ အျမန္ေျပးရတာေတြ အက္ရွင္ဂိမ္းေတြအတြက္ဆို ေဆာ့ရေတာ္ေတာ္အဆင္မေျပတာပါ။

Framerate မ်ားတာက ဂိမ္းမွာဘယ္ေလာက္ေတာင္အေရးပါလဲဆိုတာ ေအာက္ကဗီဒီယိုကို ၾကည့္ရင္ ကြင္းကြင္းကြက္ကြက္ကိုသိပါလိမ့္မယ္။ framerate မ်ားမ်ားနဲ႔ဆိုရင္ အရမ္း smooth ျဖစ္ျပီးနည္းရင္ေတာ့ ထစ္ေနသလိုမ်ိဳး ယွဥ္ၾကည့္လိုက္ရင္ျမင္မွာပါ။


Virtual Reality (90+ FPS)

VR ရဲ႕ စံ framerate ႏႈန္းက 90 ပါ။ ဒီထက္နည္းရင္ေတာ့ motion ပိုင္းမွာ ၾကည့္ရတာဒုကၡေရာက္မယ့္အျပင္ လက္ရိွ VR နည္းပညာကိုလည္း ေကာင္းေကာငး္ဒုကၡေပးမွာပါ။  ဒါေပမယ့္ အခု VR ေတြ ဂိမ္းကုမၸဏီေတြကေတာ့ ပိုျမင့္တဲ့ frames ေတြနဲ႔သာ ဦးတည္သြားေနတာျဖစ္ျပီး လက္ရိွအခ်ိန္မွာဆို အမ်ားဆံုး HFR (high framerate) စံႏႈန္းက 144HZ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြအားလံုးကေတာ့ လတ္တေလာနယ္ပယ္မွာ လႊမ္းမိုးထားတဲ့ framerate ပမာဏေတြအေၾကာင္းပါ။ လာမယ့္အနာဂတ္မွာေတာ့ ဘယ္လိုေတြတုိးတက္လာဦးမလဲဆိုတာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ၾကည့္ရမွာပါပဲ။

[Unicode]

Framerate ဆိုတာကတော့ မီဒီယာ specification ပိုင်းမှာ တော်တော်များများနားလည်မှုလွဲကြတဲ့ အသုံးလေးပါ။ ဒါလေးအကြောင်းကို DigitalTimes ရဲ့ Features ကဏ္႑လေးကနေ ဖော်ပြပေးလိုက်ပါတယ်။

Framerate ဆိုတာကတော့ FPS (Frames Per Second) လို့လည်း သိကြပြီးတော့ တစ်စက္ကန့်မှာ ဗီဒီယို၊ရုပ်ရှင်၊ဂိမ်းတွေကို screen ပေါ်မှာဖော်ပြတဲ့ frames အရေအတွက်ပါ။ Frame များလေလေ animation ပိုချောမွေ့လေလေပါ။ framerate ပေါင်း အမျိုးမျိုးရှိနေပြီး သူတို့ထဲကအနည်းစုကတော့ gaming standard မီတဲ့ framerates တွေနဲ့ယှဉ်လိုက်ရင် framerate နည်းတာကို တွေ့ရပါတယ်။ ဒါဆို framerate standard တွေကြား ဘာတွေကွာဟချက်တွေရှိသလဲဆိုတာ ကြည့်လိုက်ရအောင်…

Animation (12 FPS)

Animation ကတော့ frame အရေအတွက်အနည်းဆုံးပါပဲ။ သူ့မှာပါတဲ့ frames တွေကိုတော့ “keyframe” လို့ခေါ်ပြီး frame နည်းပေမယ့်လည်း animation ကို သွက်သွက်အလုပ်လုပ်နိုင်ဖို့လိုပါတယ်။ fps များလေ ပိုချောမွေ့လေ (သွက်လေ) လို့ပြောခဲ့တဲ့အတိုင်း 12FPS ထားထားတဲ့ animation ထက် 24fps animation က ပိုသွက်နေမှာပါ။

Film (24 FPS, 48 FPS)

ရုပ်ရှင်တွေအတွက်ကတော့ 24 FPS က ပရိုဂျက်တာရုပ်ရှင်တွေအတွက် စံထားထားတဲ့ပမာဏပါပဲ။ ဂိမ်းတွေဆိုရင်တော့ 24FPS လောက်နဲ့တော့ ဆော့လို့အဆင်မပြေပါဘူး။ ခုနောက်ပိုင်းဆို ဂိမ်းတွေအတွက်ပဲလာတဲ့ framerate တွေကို ရုပ်ရှင်တွေမှာပါ သုံးလာနိုင်အောင်နည်းပေါင်းများစွာနဲ့ ကြိုးစားနေကြပါတယ်။ framerate နည်းတာများတာက ရုပ်ရှင်တွေမှာ (motion-blur) ဘယ်လိုကွာသွားလဲဆိုတာကို အောက်ကဗီဒီယိုကိုကြည့်ရင်သိနိုင်ပါတယ်။

သိပ်မကြာသေးခင်က ရုပ်ရှင်ဖန်တီးသူတွေဖြစ်ကြတဲ့ ပီတာဂျက်ဆန်နဲ့ Ang Lee တို့က ရုပ်ရှင်ရုံတွေရဲ့စံနှုန်းသတ်မှတ်ချက်ကို 48fps ထားဖို့လုပ်ဆောင်ခဲ့ကြပါတယ်။

Television(24 FPS, 60 FPS)

TV တွေလည်း ရုပ်ရှင်တွေရဲ့ framerate တွေလိုပါပဲ တချို့အရာတွေကို 60 FPS လောက်နဲ့ရိုက်ကူးလာတာကို တွေ့ရပါတယ်။ လူတွေကတော့ framerate နည်းတဲ့ ဗီဒီယိုတွေနဲ့အသားကျလာခဲ့ကြတော့ 60 FPS လောက်ထားလိုက်တာကိုက အရမ်းကို smooth ဖြစ်သွားသလို သဘာဝလွန်သွားသလိုလို ခံစားမိစေမှာပါ။

Gaming (30+ FPS, 60+)

လက်ရှိအပြောများဆုံး အရေးပါဆုံးက ဂိမ်းတွေရဲ့ framerate ပါ။ ဂိမ်းတွေရဲ့အရင်ခေတ်တုန်းက 60 FPS ဆိုတာက စံနှုန်းပါ။ ဂိမ်း console တွေခေတ်တုန်းကတော့ PS3 တို့ 360 တို့မှာဆို ဂရပ်ဖစ်စွမး်ရည်ကိုများများမြှင့်ချင်ပေမယ့်လည်း frame စံနှုန်းကိုက 30fps ပဲရှိနေတဲ့အတွက် developer တွေအတွက် အခက်တွေ့ရပါတယ်။

ဂိမ်းမှာအရေးပါဆုံးက reaction မြန်ဖို့နဲ့ အသွားအလာလှုပ်ရှားမှုတွေ ချောမွေ့နေဖို့က အဓိကပါပဲ။ framerate နည်းတာက ဂိမး်ဆော့နိုင်စွမ်းကိုလည်း ကျစေသလို အထူးသဖြင့် အမြန်ပြေးရတာတွေ အက်ရှင်ဂိမ်းတွေအတွက်ဆို ဆော့ရတော်တော်အဆင်မပြေတာပါ။

Framerate များတာက ဂိမ်းမှာဘယ်လောက်တောင်အရေးပါလဲဆိုတာ အောက်ကဗီဒီယိုကို ကြည့်ရင် ကွင်းကွင်းကွက်ကွက်ကိုသိပါလိမ့်မယ်။ framerate များများနဲ့ဆိုရင် အရမ်း smooth ဖြစ်ပြီးနည်းရင်တော့ ထစ်နေသလိုမျိုး ယှဉ်ကြည့်လိုက်ရင်မြင်မှာပါ။


Virtual Reality (90+ FPS)

VR ရဲ့ စံ framerate နှုန်းက 90 ပါ။ ဒီထက်နည်းရင်တော့ motion ပိုင်းမှာ ကြည့်ရတာဒုက္ခရောက်မယ့်အပြင် လက်ရှိ VR နည်းပညာကိုလည်း ကောင်းကောငး်ဒုက္ခပေးမှာပါ။ ဒါပေမယ့် အခု VR တွေ ဂိမ်းကုမ္ပဏီတွေကတော့ ပိုမြင့်တဲ့ frames တွေနဲ့သာ ဦးတည်သွားနေတာဖြစ်ပြီး လက်ရှိအချိန်မှာဆို အများဆုံး HFR (high framerate) စံနှုန်းက 144HZ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါတွေအားလုံးကတော့ လတ်တလောနယ်ပယ်မှာ လွှမ်းမိုးထားတဲ့ framerate ပမာဏတွေအကြောင်းပါ။ လာမယ့်အနာဂတ်မှာတော့ ဘယ်လိုတွေတိုးတက်လာဦးမလဲဆိုတာ စောင့်မျှော်ကြည့်ရမှာပါပဲ။

You may be interested

၂၀၁၉ ခုႏွစ္မွာ ကင္ညာတြင္ မိုးပ်ံေဘာလံုးမ်ားျဖင့္ အင္တာနက္လႊင့္ေပးမယ့္ Google
Google, HUBS, NEWS
0 shares0 views

၂၀၁၉ ခုႏွစ္မွာ ကင္ညာတြင္ မိုးပ်ံေဘာလံုးမ်ားျဖင့္ အင္တာနက္လႊင့္ေပးမယ့္ Google

Ko Thuya - Nov 16, 2018

ကမာၻမွာ အင္တာနက္ ဆက္သြယ္မႈ မရေသးတဲ့ လူေပါင္း ဘီလီယမ္နဲ႔ခ်ီၿပီး ရွိေနပါေသးတယ္။ အဲဒီ လူမ်ားအတြက္ ဂူဂယ္လ္က မိုးပ်ံေဘာလံုးမ်ားျဖင့္ အင္တာနက္ ထုတ္လႊင့္ေပးတဲ့ Project Loon စီမံကိန္းကို ျပဳလုပ္ေနပါတယ္။ အခုလည္း လာမယ့္ႏွစ္မွာ ဂူဂယ္လ္က ကင္ညာတြင္ မိုးပ်ံေဘာလံုးမ်ားျဖင့္ အင္တာနက္လႊင့္ေပးေတာ့မွာ…

Facebook က Messenger အတြက္ Unsend Feature ကို ျဖန္႔ခ်ီ
Facebook, HUBS, Mobiles & Tablets
163 shares57 views

Facebook က Messenger အတြက္ Unsend Feature ကို ျဖန္႔ခ်ီ

Ko Thuya - Nov 16, 2018

Facebook က မက္ဆင္ဂ်ာမွာ ေပးပို႔လိုက္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္မ်ားကို ဖ်က္ႏုိင္တဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို စမ္းသပ္ေနခဲ့ပါတယ္။ အခုေတာ့ ဒီလုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ကမာၻအ၀န္းမွာ ျဖန္႔ခ်ီေပးလိုက္ပါတယ္။ အရင္ကေတာ့ ေပးပို႔လိုက္တဲ့ မက္ေဆ့ခ်္မ်ားကို ဖ်က္ရင္ သင့္ဘက္ျခမ္းမွာသာ ပ်က္သြားတာ ျဖစ္ၿပီး လက္ခံရရွိသူရဲ႕ ဘက္ျခမ္းမွာ က်န္ေနပါတယ္။ အခုေတာ့…

Galaxy S9 နဲ႔ S9+ အတြက္ Android 9.0 Pie ရၿပီ
Android, HUBS, Mobiles & Tablets
120 shares14 views

Galaxy S9 နဲ႔ S9+ အတြက္ Android 9.0 Pie ရၿပီ

Ko Thuya - Nov 16, 2018

ဆမ္ေဆာင္းက One UI ပါတဲ့ Android 9.0 Pie ကို Galaxy S9 နဲ႔ S9+ အတြက္ ျဖန္႔ခ်ီေပးလိုက္ပါတယ္။ အေမရိကန္နဲ႔ ေတာင္ကိုရီးယားမွ User မ်ား ရရွိေနပါၿပီ။ Android Pie အေျချပဳ ဆမ္ေဆာင္းရဲ႕…

Leave a Comment

Most from this category