0 Shares 29 Views

စမတ္ဖုန္းမ်ားမွာ သာမက ေမာ္ေတာ္ကားေတြမွာပါ အသံုး၀င္လာတဲ့ Gorilla Glass

Dec 16, 2015
0 29

ford_gt_gorilla_glass_ap_203သင့္ရဲ႕ စမတ္ဖုန္းေပၚက ပါးလႊာၿပီး ေပါ့ပါးတဲ့ Gorilla Glass ဖန္သား ေတြကို သင့္ရဲ႕ ကားေပၚမွာလည္း မၾကာခင္ေတြ႕ရေတာ့မွာပါ။

Corning Inc. ကုမၼဏီက ထုတ္လုပ္တဲ့ Gorilla Glass ေတြဟာ ကမာၻတစ္၀ွမ္းက စမတ္ဖုန္း ေပါင္း ဘီဘီယံမ်ားစြာ ရဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္ေတြမွာ အသံုးျပဳခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ ကားထုတ္လုပ္သူေတြဟာလည္း သူတို႔ရဲ႕ ကားေတြ အေလးခ်ိန္ ေလ်ာ့က်ေစဖို႔နဲ႔ စက္သံုးဆီ ဆိုင္ရာ စီးပြားေရးအေျခအေနေတြကို ျမွင့္တင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္သံုး ဖန္သား ဗားရွင္းေတြကို အသံုးျပဳသြားေတာ့မယ္လို႔ သိရပါတယ္။

မႏွစ္ကတုန္းက Gorilla Glass ေတြကို ကားေတြမွာ ပထမဆံုး အသံုးျပဳခဲ့သူကေတာ့ BMW ပါ။ BMW ကထုတ္လုပ္တဲ့ i8 hybird sport car ရဲ႕ အတြင္းပိုင္းမွာ Gorilla Glass ေတြကို ပထမဆံုး အသံုးျပဳခဲ့တာပါ။ အခုလည္း Gorilla Glass ေတြ ထပ္မံ အသံုးျပဳမယ့္ ကုမၼဏီ တစ္ခုကေတာ့ Ford ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Ford က သူတို႔အသစ္ထုတ္လုပ္မယ့္ Ford GT ကားေတြရဲ႕ ေရွ႕မွန္နဲ႔ ေနာက္မွန္ေတြမွာ Gorilla Glass ေတြ အသံုးျပဳသြားမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ထို Ford GT ကေတာ့ ေနာက္ႏွစ္ထဲမွာ ထုတ္လုပ္မယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ထို GT ကားရဲ႕ အင္ဂ်င္ ဖံုးအုပ္တဲ့ေနရာမွာလည္း Gorilla Glass ေတြကို အသံုးျပဳထားပါေသးတယ္။

“ဒါဟာ ၁၉၂၃ ခုႏွစ္က စတင္ၿပီး ဖန္သား အသံုးျပဳမႈမွာ အသစ္တစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာျခင္းပါပဲ” လို႔ Ford ကုမၼဏီရဲ႕ ကိုယ္ထည္အျပင္ပိုင္းနဲ႔ စက္ပိုင္းဆိုင္ရာဌာန မွာ Supervisor ျဖစ္သူ Paul Linden က ဆိုပါတယ္။ ၁၉၂၃ ခုႏွစ္မွာ Ford တည္ေထာင္သူ Henry Ford အေနနဲ႔ Model T ဆိုတဲ့ကားမွာ ကြဲအက္ခံ ဖန္သား ေတြကို စတင္အသံုးျပဳလာခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

Ford က အစဥ္အဆက္အသံုးျပဳလာခဲ့တဲ့ ကားမွန္ေတြကေတာ့ အလႊာ ၂ ထပ္ ပါရွိၿပီး အပူဒဏ္ ခံႏိုင္တဲ့ ဖန္သား ၂ ခ်ပ္ကို ပလတ္စတစ္ အလႊာ တစ္ထပ္ ၾကားခံၿပီး ျပဳလုပ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ အပူဒဏ္ ခံႏိုင္တဲ့ ဖန္သားေတြရဲ႕ သေဘာတရားကေတာ့ ထိမိတိုက္မိ လို႔ ကြဲအက္သြားတဲ့အခါမွာ ပင့္ကူမွ်င္ပံုစံ ကြဲအက္သြားတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါဟာလည္း ၾကားခံထည့္သြင္းထားတဲ့ ပလတ္စတစ္ အလႊာ က စီးနင္းသူ Passenger ေတြကို ဖန္သားကတစ္ဆင့္ ကြဲအက္မႈ ျဖစ္မလာဖို႔ ကာကြယ္ထားတဲ့ ျဖစ္ပါတယ္။

GT ရဲ႕ ကားမွန္ကေတာ့ စပ္ေပါင္းစနစ္(hybrid) ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အျပင္ဆံုး အလႊာကို အပူဒဏ္ခံတဲ့ မွန္သား နဲ႔ အလယ္မွာ ပလတ္စတစ္ အလႊာတို႔ကို သံုးထားေပမယ့္လည္း အတြင္းပိုင္းအလႊာကိုေတာ့ ဓါတုေဗဒသေဘာအရ ခံႏိုင္ရည္ရွိၿပီး ေမာ္ေတာ္ကားသံုးဗားရွင္း အျဖစ္ အဆင့္ျမွင့္ထားတဲ့ Gorilla Glass ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Gorilla Glass ဟာ သာမန္ ကားမွန္ေတြထက္ ပိုမို ပါးလႊာၿပီး ပိုမို ေပါ့ပါးပါတယ္။ Ford က ေျပာၾကားခဲ့တာကေတာ့ Gorilla Glass ဟာ ကားမွန္ကို ၃၂ ရာခုိင္ႏႈန္း ေပါ့ပါးသြားေစတဲ့အတြက္ စက္သံုးဆီ ကုန္က်မႈကိုလည္း ေလ်ာ့နည္းေစၿပီး ကားရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္မႈကိုလည္း ပိုမုိေကာင္းမြန္ေစတယ္ဆိုတာပါပဲ။

Gorilla Glass ေတြဟာ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ရဲ႕ လံုၿခံဳေရး အဆင့္အတန္းေတြနဲ႔ အညီစမ္းသပ္ၿပီးသားျဖစ္တယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။ Corning ကုမၼဏီ က ေျပာျပခဲ့တာကေတာ့ ထိုမွန္ေတြကို ကားမွာတပ္ဆင္ၿပီး ၾကမ္းတမ္းတဲ့လမ္းေတြနဲ႔ ေလညိမ္တဲ့ လိႈဏ္ဂူေတြမွာ စမ္းသပ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ သာမန္ကားမွန္ေတြထက္ခံႏိုင္ရည္ရွိေနတာကိုလည္းေတြ႕ရပါတယ္။ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ေယာက္က Gorilla Glass ကို မိုးသီးလံုး ေတြနဲ႔ ပစ္ေပါက္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ Gorilla Glass ဟာ ဘာထိခိုက္မႈ မွမရွိခဲ့ေပမယ့္လည္း သာမန္ အပူဒဏ္ခံႏိုင္တဲ့ ကားမွန္ကို ပစ္ေပါက္လိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ကြဲအက္သြားတာကို ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။

ဒါေပမယ့္လည္း Gorilla Glass ေတြကို ေမာ္ေတ္ာကားရဲ႕ ေနရာတိုင္းမွာေတာ့ အသံုးျပဳႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ GT ကားရဲ႕ ေဘးဘက္မွန္ေတြဟာ အလြယ္တကူ ကြဲအက္ႏုိင္တဲ့ မွန္ေတြနဲ႔သာ ျပဳလုပ္ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုျပဳလုပ္ရျခင္းဟာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အတြင္းမွာရွိေနသူေတြ အေရးအေၾကာင္းရွိလို႔ ကားထဲက ထြက္လိုတဲ့အခါမွာ အလြယ္တကူ ရိုက္ခြဲၿပီး တစ္စစီ ျဖစ္သြားေအာင္ ဖန္တီးႏိုင္လို႔ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကားတိုင္းရဲ႕ ေဘးဘက္ကားမွန္ေတြမွာ ပလတ္စတစ္ အလႊာတစ္ထပ္ ခံထားေလ့မရွိပါဘူး။ Corning ကုမၼဏီရဲ႕ စီးပြားေရး ဒါရိုက္တာ တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ Doug Harshbarger ကေတာ့ Gorilla Glass ေတြကို ကားမွာတပ္ဆင္တဲ့အခါ ကားထဲမွာရွိသူေတြ အလြယ္တကူဖယ္ရွားၿပီးထြက္ႏိုင္မယ့္ အျခားနည္းလမ္းေတြကို ႀကိဳးစားေနတယ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။

ေပါ့ပါးမႈဟာ အေလးခ်ိန္ သက္သာျခင္းတစ္ခုတည္းအတြက္ေကာင္းက်ိဳးရွိခဲ့တာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ Toyota ကုမၼဏီဟာ ခံႏိုင္ရည္အားေကာင္းတဲ့ ပလတ္စတစ္ေတြကို Prius V Wagon ကားေတြရဲ႕ ေခါင္မိုးမွာ ဖြင့္ႏိုင္တဲ့အရာတစ္ခုအျဖစ္ အသံုးျပဳခဲ့တာဟာ သာဓက တစ္ရပ္ပါပဲ။

တစ္ကယ္ေတာ့ Gorilla Glass ေတြဟာ အသံုးျပဳဖို႔အတြက္ ေစ်းႀကီးလွပါတယ္။ Harshbarger က ေျပာျပခဲ့တာကေတာ့ သာမန္ မွန္ေတြထက္ အေလးခ်ိန္ တစ္ေပါင္ခန္႔ကို ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔အတြက္ ၂ ေဒၚလာ ကေန ၄ ေဒၚလာ ၾကားက်သင့္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ GT ကားေတြဟာ သာမန္ထက္ ၁၂ ေပါင္ခန္႔ အေလးခ်ိန္ ေလွ်ာ့ခ်ထားတဲ့အတြက္ ၂၄ေဒၚလာကေန ၄၈ ေဒၚလာၾကားက်သင့္ခဲ့တယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။

( Mario )

Ref : Gadgets 360

You may be interested

iPhone XS ထက္ ေရာင္းအား ေကာင္းေနတဲ့ iPhone XS Max
Apple, HUBS, Mobiles & Tablets
0 shares0 views

iPhone XS ထက္ ေရာင္းအား ေကာင္းေနတဲ့ iPhone XS Max

Ko Thuya - Sep 25, 2018

Apple က ၿပီးခဲ့တဲ့ ေသာၾကာေန႔မွာ iPhone XS နဲ႔ iPhone XS Max တို႔ကို ေရာင္းခ်ေပးလိုက္ပါတယ္။ Apple အေရး ကြ်မ္းက်င္တဲ့ Ming-Chi Kuo က XS Max ဟာ XS ထက္…

Rotating Display လို႔ ေခၚတဲ့ device ရဲ႕ အေနအထားအတိုင္း လုိက္ေလ်ာညီေထြ ေျပာင္းလဲေပးမယ့္ Display ကို Microsoft ျပသ
HUBS, Microsoft
39 shares12 views

Rotating Display လို႔ ေခၚတဲ့ device ရဲ႕ အေနအထားအတိုင္း လုိက္ေလ်ာညီေထြ ေျပာင္းလဲေပးမယ့္ Display ကို Microsoft ျပသ

Creepy Tyler - Sep 25, 2018

Microsoft ကေတာ့ Surface Hub 2 ကို ျပသခဲ့ၿပီး ၊ ေနာက္ဆံုးထြက္ျဖစ္လာမယ့္ ဒီ device မွာ ပါလာမယ့္  Rotating Display အမည္ရ device ပံုစံအတုိင္း လိုက္ေလ်ာညီေထြ ေျပာင္းလဲျပသေပးမယ့္ နည္းပညာကိုလည္း တစ္ခါတည္း ျပသခဲ့ပါတယ္။…

Google Chrome ကို ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္အသံုးျပဳႏုိင္မယ့္ နည္းလမ္းမ်ား
FEATURES, HOW TO, Softwares & Application
242 shares79 views

Google Chrome ကို ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္အသံုးျပဳႏုိင္မယ့္ နည္းလမ္းမ်ား

Ko Thuya - Sep 25, 2018

Google Chrome ဟာ ကမာၻမွာ လူသံုးအမ်ားဆံုး ၀က္ဘေရာက္စာ တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Google Chrome မွာ လူသိနည္းတဲ့ လွိ်ဳ႕၀ွက္ စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ား ပါရွိပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ Chrome ကို Text Editor လို အသံုးျပဳျခင္း၊…

Leave a Comment

Most from this category